Ticaret Bakanı Bolat “Ankara E-İhracat Zirvesi” Açıklamasında Konuştu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, e-ticareti ve e-ihracatı destekleyecek Türkiye e-İhracat Platformunu yakın zamanda hayata geçireceklerini belirterek, “İhracatçılarımızı dijital ortama taşıyacağız, müjdesini bugün burada veriyoruz.” söz konusu.
Bakan Bolat, Ticaret Bakanlığı himayelerinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri’nin (OAİB) organizasyonuyla ATO Congresium’da düzenlenen “Ankara e-İhracat Zirvesi”ne katıldı.
Bolat burada yaptığı konuşmada kasım ayının e-ticaret şubesi açısından önemine dikkat çekti. Bölümün cirosunun önemli bir kısmını bu ayda elde ettiğini belirten Bolat, zirvenin kasım ayına denk geldiğini söyledi.
Bolat, zirvedeki 5 panel ve modülde 71 konuşmacının yer alacağını bildirirken, konuşmasının ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Özbekistan ziyaretine de katılacağını belirtti.
Kovid-19 salgınının e-ticaret sektörü için önemli fırsatlar getirdiğine dikkat çeken Bolat, 2019 yılında perakende ticaretten yüzde 4,5-5 pay alan e-ticaret departmanının yüzde 19 paya ulaştığını belirtti. Bolat, sektörün dünya ekonomisinde lokomotif rol oynamaya başladığını anlattı.
Son yıllarda rekorlar kıran ihracatçıların küresel talebin çok sakin olması nedeniyle yıla kötü başladıklarını belirten Bolat, şöyle konuştu:
“Depremle birlikte 6 milyar dolarlık ihracat kaybıyla karşılaştık. Temmuz ayından bu yana geç açılıp her ay daha yüksek rakamlara ulaşarak, yılın ikinci yarısından itibaren ekim ayını 22,9 milyar dolar ile kapatmayı başardık. Orta Vadeli Program’da yıllık hedef 255 milyar dolar “Bunu aşacağız.”
“Yeni destek modülleri hazırladık”
Küresel ticaretin bir dönüşüm sürecinden geçtiğini ve e-ticaretin yanı sıra e-ihracat segmentinin de ortaya çıktığını vurgulayan Bolat, bu segmente ilişkin yasal düzenlemelerin de yapılması gerektiğini kaydetti. Bolat, Bakanlık olarak e-ticaret alanında düzenleme ve denetleme yetkilerine sahip olduklarını belirterek, “İhracat Genel Müdürlüğümüze bağlı olarak Bakanlık bünyesinde e-İhracat konusunda önemli bir yapılanma yaptık ve bu yıl E-ihracat desteğimizle ilgili sektörle istişarede bulunarak yeni destek modülleri hazırladık. İnşallah.” Bunları 2024 yılında sektörün hizmetine sunacağız” dedi. değerlendirmesini yaptı.
Bolat, bakanlık bütçesinin yüzde 60’ının ihracat takviyelerine gittiğine dikkat çekerek, tüm güçleriyle ihracat ailesinin yanında olduklarını söyledi.
E-İhracatta dünyanın her yerinden satın alma gücü yüksek müşteriler kazanmayı hedeflediklerini belirten Bolat, “Hedef pazarlarda ürünleri test etmeyi, müşteri deneyimleriyle yeni ürünler geliştirmeyi, mevcut ürünlere yenilik katmayı hedefliyoruz.” söz konusu. E-İhracatın yüksek kar marjları ve ödeme süreçlerinde avantajlarına dikkat çeken Bolat, e-ihracat ve e-ticaretin KOBİ’lere büyük işletmelere karşı rekabet güçlerini artıracak fırsatlar sunduğunu açıkladı.
Bolat, Bakanlığın bu farkındalığı artırmak için ihracatçılarla bir araya geldiğini belirterek, şöyle konuştu:
“İhracatçılarımızın B2B (firmadan firmaya) satış modelinin yanı sıra B2C (firmadan tüketiciye) modelini de aktif olarak kullanmaları için çabalıyoruz. Klasik ihracat desteklerinde önemli revizyonlar yaptık, e-ihracat desteklerinde yeni destek paketleri hazırladık 2024 yılında faydalanabilirsiniz. Promosyon ve hızlı teslimat konuları “Her ülkenin özel koşullarını dikkate alan destek mekanizmaları oluşturduk. Hiç ihracat yapmamış KOBİ’lerin bile yurt dışına ihracat yapabilmelerini sağlayacak destek paketlerini hayata geçiriyoruz.”
“Fizibilite çalışması başlatıldı”
Bolat, bu alanda yapılacak yeni çalışmalarla ilgili şunları söyledi:
“E-ticareti ve e-ihracatı desteklemek için Türkiye e-İhracat Platformunu yakın zamanda hayata geçiriyoruz. İhracatçılarımızı dijital ortama taşıyacağız. Yeni nesil teknolojilerin kullanılacağı milli B2B platformunu TOBB ile birlikte hayata geçireceğiz. , TİM ve Bakanlığımız bunun müjdesini bugün burada verdi.” “Bu konuyla ilgili fizibilite çalışması başlatıldı. ‘Türkiye Yüzyılı’ hedefimize uygun bir platformla e-ihracat kanallarıyla ihracatımızı daha da artırmayı hedefliyoruz.”
Mal ve hizmet ticaret gücü, coğrafi konumu ve dinamik nüfusuyla Türkiye’nin e-ihracatın parlayan yıldızlarından biri olacağını belirten Bolat, “Dijitalleşmeyi hızlandırarak ülkemizin e-ihracat ligindeki potansiyelini en üst düzeye çıkarmaya çalışacağız. Şirketleri küresel pazarlarda daha rekabetçi hale getireceğiz.” “Amacımız bunun olmasını sağlamaktır. Türkiye’yi küresel arenada e-ticaretin liderlerinden biri haline getirmek için sizlerle takım oyunları oynayacağız.” dedi.
“İhracatta 2023 hedeflerine ulaşacağız”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Yardımcısı Kutlu Karavelioğlu da, Türkiye’de 2019 yılında 136 milyar lira olan e-ticaret hacminin 2022’de 801 milyar liraya ulaştığını, bu hacmin yüzde 4,2’sinin e-ticaretten geldiğini söyledi. ihracat.
Zirvenin her geçen gün büyüyen e-ihracat ekosistemine olumlu katkılar sağlayacağını belirten Karavelioğlu, TİM olarak e-ticaretin ve e-ihracatın hızla gelişeceğine inandıklarını belirtti.
Türkiye’nin ihracat rakamlarına da değinen Karavelioğlu, en doğru ekim verilerine geçen ay ulaşıldığını hatırlattı. İhracatta kasım ve aralık ayına yönelik beklentilerin olumlu olduğunu vurgulayan Karavelioğlu, 2023 için belirledikleri ihracat hedeflerine ulaşacaklarını kaydetti.